Brno, ČR    +420 543 211 321    Marketing HCABrno

Heimo Bucerius: Jak být magnetem na peníze?

Vaše peníze můžete manažovat s jistotou, ne s pochybnostmi

 

HEIMO BUCERIUS (*1953) je podnikatelem, majitelem firmy, profesionálním konzultantem a investičním specialistou. Po studiu architektury na Karlsruhe Institute of Technology a profesionálním tréningu v Hubbardově systému manažmentu, byl pan Bucerius spoluzakladatelem

konzultační společnosti IDEE+GELD, která byla magazínem €uro vyhlášena za jednu z 25 nejlepších finančně-poradenských společností v Německu a zakladatelem firmy Konzept+Grundbesitz GmbH, realitně-investiční společnosti. Pan Bucerius a jeho firma dodává svým klientům už více jak třicet let službu, kterou by každý z nás určitě ocenil: skutečnou jistotu v tom, že se jeho klienti naučí svoje finance řídit správně. Pan Bucerius spolupracuje s klienty v Německu, Rakousku, Anglii, Švýcarsku a USA. Spolu s manželkou Utou (*1953), která je také profesionální manažerskou konzultantkou, žijí ve Stuttgartu v západním Německu a mají dva dospělé syny.

Třetího až pátého března 2015 bude mít HCA čest přivítat pana Buceria v Česku, a to při příležitosti jeho speciálních seminářů, které jsou věnované financím a marketingu. Abyste získali představu o tom, co všechno v sobě obsah této akce skrývá, přinášíme vám exkluzivní interview s Heimem Buceriem na toto téma.

 

Heimo, v jakých oblastech byznysu působíte a čemu se vaše firmy věnují?

Máme dvě hlavní aktivity. Za prvé, já a moje manželka vedeme konzultační firmu, kde dodáváme profesionální trénink pomocí kurzů a konzultací z Hubbardova systému manažmentu pro malé a střední firmy.

Za druhé, moje realitní společnost Konzept+Grundbesitz GmbH se zaměřuje na lidi, kteří mají zájem kupovat domy a byty s cílem budovat vlastní aktiva a finančně se zabezpečit do budoucnosti prostřednictvím investice. Abychom jim v tom pomohli, specializujeme se na dvě věci: za prvé, hledáme, kupujeme a prodáváme nemovitosti, které nabízí vysokou stabilitu anebo dokonce zhodnocení jejich ceny a stabilní příjem; a za druhé, vzděláváme naše klienty – co je na trhu jedinečné – ve všech záležitostech, které se týkají jejich investice, a to ještě předtím, něž ji udělají. Řídíme se jedním německým příslovím: „Erst wissen, dann kaufen“, (je lepší nejprve znát, až potom kupovat) a naše semináře dodáváme skupinově i individuálně.

 

Kde jste se naučil všechno, co víte o financích a manažmentu firmy?

Hubbardův manažerský systém jsem studoval ve městě Clearwater na Floridě v USA, kde jsem měl tu čest, že moje praktické zkoušky byly vedené jedním z nejzkušenějších lidí v tomto oboru. O pár let později jsem byl školený jako profesionální finanční poradce a absolvoval jsem poměrně tvrdou finální zkoušku ve Frankfurtu, sídle Evropské centrální banky a evropského finančnictví všeobecně. Následně jsem se učil vlastními zkušenostmi ve svých firmách.
Vzdělávání a konzultace, které poskytujeme našim klientům, jsou jedinečné tím, že všechno – a myslím tím doslova všechno – co je učíme, jsme si nejprve vyzkoušeli „doma“. Každá informace, kterou si odnesou z našich kurzovních místností anebo osobních konzultací, byla testována v prostoru a kontextu evropských hospodářských podmínek, v dobrých i zlých časech. Nejsem tedy „profesionální učitel z povolání“, ale podnikatel, který hovoří o vlastní zkušenosti a každodenní aplikaci přednášených dat.

 

Během svojí kariéry jste přednášel v různých státech – v Německu, Švýcarsku, Anglii, USA a dvakrát i na Slovensku. V čem se podle vás v různých kulturách liší mentality finančních manažerů v jejich přístupu k penězům?

Zajímavé je, že se ve své podstatě velmi neliší. Všichni manažeři chtějí, aby jejich firmy prosperovaly, chtěli by, aby jejich financí byl dostatek a aby měli stoupající trend. Rádi také sní ve velkém, plánují, tvrdě pracují a expandují a z mé zkušenosti platí též, že podnikatelé nesnáší účetnictví, rozvahy a různé daňové regulace. Proto přenechávají celý finanční manažment finančnímu, či ekonomickému oddělení své firmy, což je ale chyba. Tito lidé dokáží skutečně velmi dobře udělat vše, v čem jsou vystudováni a za co jsou placeni: vést účetnictví, vypracovat rozvahy, výsledovky a správně platit daně – avšak ne finanční manažment. Ten je na zodpovědnosti manažera.

 

Co považujete za hlavní příčinu toho, že majitelé firem a jejich společnosti trpí nedostatkem financí?

Mnohým chybí profesionální, ale hlavně funkční způsob, jak řídit záležitosti týkající se peněz. Mnohé malé a střední firmy nemají žádný skutečný finanční manažment, protože existující procedury a nástroje „finančního manažmentu“ (daňové audity, finanční kontroly, účetnictví) jsou určeny pro velké firmy, kde mohou fungovat. Často se setkávám s větou: „Kdyby jen existovala rychlá, použitelná a užitečná metoda, jak řídit přicházející a odcházející peníze, která by mi navíc umožňovala správně se rozhodovat s ohledem na budoucnost!“. A tuto větu jsem slyšel ve všech státech, které jsem navštívil.

 

Jaká je nejčastější chyba, kterou manažeři ve financích dělají?

Kromě té nejzákladnější chyby – „Och, přišli peníze, pojďme je utratit!“ – často vidím to, že manažeři přenechávají celý finanční manažment svému ekonomickému oddělení, což se často rovná tomu, že od celého řízení peněz úplně odvrací zrak. Dělají to proto, jelikož nemají žádné lehce aplikovatelné nástroje, které by jim umožnili 1) vidět okamžitý finanční stav, v jakém je jejich firma a 2) pomohly jim rozhodnout se, jakým směrem se vydat, aby překonali nebezpečnou situaci anebo náhodou nepokazili slibný trend. A když tyto nástroje nemají, raději rezignují a všechny záležitosti týkající se peněz přenechají ekonomickému oddělení či své účetní.
V této oblasti nabízí Hubbardův manažerský systém hned několik nástrojů, které jsou lehce pochopitelné a dají se zavést a aplikovat nesmírně rychle. Manažerům dávají úplně přesný přehled o finančním stavu jejich organizace a poskytují jim velmi užitečné rady o tom, co dělat dále. Já osobně je považuji za geniální, protože když je jednou zavedete, finanční manažment vám nebude zabírat ani desetinu toho, co předtím a vždy budete mít přesný obraz o tom, jak se správně rozhodnout.
Jednou jsem na semináři měl jednoho top finančního konzultanta a daňového poradce z Německa, který byl na konci celý bez sebe nadšením, jelikož mi řekl, že až po dvaceti letech v byznysu mu někdo konečně dal nástroje finančního manažmentu, které mohou využívat malé a střední firmy. Odešel ze semináře, nakoupil si všechnu literaturu od pana Hubbarda na toto téma, která byla dostupná v němčině a od té doby už pomohl desítkám klientů.

 

Máte nějaké „zlaté pravidlo peněz“, kterého by se měl člověk držet za každých okolnosti?

Pokud nějaké existuje, pro mě je to určitě to, že „peníze a produkt jsou dvě strany té stejné mince“. Slovem „produkt“ tu myslím něco, co firma vytváří anebo poskytuje: výrobky (jako auta, ploty nebo okna) anebo služby (stříhání vlasů, tvorba rockové hudby anebo filmová scenáristika). Když manažer toto pravidlo používá stejně tak automaticky, jako řídí svoje auto, z mé zkušenosti pro něj přestanou být peníze velkým problémem a získá dostatek času na to, aby se mohl věnovat jiným věcem. Takže, chcete, aby k vám přišlo více peněz? Vydejte ven víc a lepších produktů! Pro mě byl v tomto směru jedním z nejlepších příkladu Steve Jobs: vždy trval na tom, aby byly jejich produkty ty nejlepší a tak vyvedl Apple z hlubokého úpadku, až na pozici jedné z nejziskovějších firem. Tento základní princip platí jednak pro manažment financí vaší firmy, jako pro jejich investování.

 

Co považujete za vaše největší úspěchy, ať už v pracovním nebo osobním životě?

Použitím principů Hubbarova systému manažmentu jsem vybudoval svoje firmy a úspěšně jsem je provedl přes velmi nebezpečné vody – devadesátá léta a první roky třetího tisíciletí byly velmi náročné. Dnes jsou to prosperující firmy se stabilními zaměstnanci, kteří sami prosperují i jako jednotlivci. Pro mě osobně je bohatství zaměstnanců a klientů jedním z ukazatelů úspěchu manažera, jelikož mi záleží na tom, aby se dařilo všem lidem, kteří s námi pracují.
Jako člověk jsem velmi hrdý na své dva syny, kteří se v životě neztratili a našli se v kreativních profesích, ve kterých jsou mimořádně úspěšní. S mojí manželkou se občas smějeme, že ani technickým ani inženýrským rodičům se nepodařilo zabít jejich tvořivý talent a obrovský potenciál.

 

V březnu přijedete do Česka, abyste na půdě HCA přednášel o finančním manažmentu. Co je na vašem semináři jedinečné a proč by se ho měli lidé zúčastnit?

Na semináři budu hovořit o dvou mimořádně důležitých principech z Hubbardova systému manažmentu, které když jsem sám aplikoval – což mi trvalo roky, jelikož jsem je předtím nepovažoval za moc důležité – znásobily úspěch mojí firmy a vyzdvihly ji na úplně novou úroveň obratu, finančního dostatku a stability, dokonce víc, než jsem sám očekával. Jsem nesmírně rád, když tyto nástroje mohu naučit i jiné a chci vám poděkovat za jedno: toto není žádné suché téma. Pamatujte, finanční manažment není účetnictví ani daňová evidence, ale manažerské nástroje, kterých použití může být také příjemné, jako používání vašeho smartphonu nebo nového auta. Jednoduše, seminář vás naučí vaše finance řídit, namísto toho, abyste jimi byli řízeni vy.

 

Co byste rád doporučil naším čtenářům?

Velmi rád by jsem Vás srdečně pozval, aby jste přišli na tento i na jiné semináře o Hubbardově systému manažmentu. Já osobně se jich zůčastňuji pravidelně a vždy se z nich vracím domů s mnoha novými myšlenkami a informacemi, které by jsem nikdy nezískal sezením u stolu během každodenní práce. Budu velmi rád, když přijdete a budu mít tu čest se s Vámi potkat, protože takový seminář není jednosměrná cesta. Je plný oboustranné komunikace, jelikož i mě osobně velmi zajímá, co k tomuto tématu můžete říct vy. Velmi rád se setkávám s novými lidmi a poslouchám zkušenosti publika, jelikož se tak mohu hodně naučit. A nakonec, jsem velmi rád v prostředí, kde se mohu setkávat s dalšími manažery, podnikateli a majiteli firem, kteří čelí podobným překážkám a problémům jako já. Pokud jste podobní, určitě neprohloupíte.

Těším se na osobní setkání v Brně dne 13.-14.3.2017!

 

  • 0 Komentářů

0 Komentáře

Vložit příspěvek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *