Brno, ČR    +420 543 211 321    Marketing HCABrno

Jak zvýšit efektivitu…

Mnoho firem si uvědomuje stále větší tlak na pracovníky. Ze strany zákazníků je tlak na nejnižší cenu a ze strany vedení firmy je tlak na optimální, ale dost vysokou marži. Mnoho pracovníků si stěžuje, že nestíhá a že je to náročné. V některých případech to je pravda a v některých to jsou jen výmluvy.

Před mnoha lety jsem slyšel, že přichází informační doba, ale neuměl jsem si představit, co to znamená. Dnes je to tu a svět okolo nás je zaplavený různými druhy informací. Existuje stále více a více kanálů, pomocí kterých se k nám dostávají informace. Jak si vybrat, s kterými informacemi bychom měli pracovat?

 


 

Jak se vyhnout nebezpečí?

Za prvé si musíme uvědomit, že existují nadřazené informace. To jsou informace, které když poznáme a používáme, tak náš život je v bezpečí. Totiž to nebezpečí pramení z nedostatku informací a porozumění. Například když nerozumíme elektrickému proudu, nebo o tom nemám žádné informace, může nám to dost ublížit.

V dnešní informační době už není problém zjistit, že průdušnice v plicním systému sahá paralelně k páteři přibližně do výšky srdce. Zde se rozděluje na pravý a levý takzvaný hlavní bronchus. Každý z těchto hlavních bronchů se rozvětvuje atd… Toto jsou informace, ale mnohem důležitější je vědět, že pravidelné dýchání okysličuje organizmus a tím získáváme energii. Takže tu vidíme existenci nadřaděných informací.

Toto je jen jeden z milionů příkladů.

Co dnes pozoruji v mnoha firmách? Neschopnost rozlišovat důležité informace od nedůležitých. Uvidíte, jak se někteří pracovníci doslova zahrabávají ve spleti informačního chaosu, ale to co je důležité mnohokrát ani nestihnou. Prokrastinace je u nás nové a moderní slovo, ale věnovaní se zbytečnostem je tu asi odjakživa. To znamená, že odkládaní věcí na zítra, je něco co můžeme pozorovat jak v minulosti tak i dnes.

 

Takže jak vyhodnotit, čemu se věnovat?

Určitě bychom si měli uvědomit, jaké jsou priority. A být si vědomi toho, co je důležité, naléhavé a co spěchá. Je důležité, abychom si skutečně uvědomili, co nám nejvíce pomáhá k přežití. Měli bychom to umět vyhodnocovat. Ale když nám chybí nadřazené informace, budeme se topit ve spleti informací, které nás ve skutečnosti nikam neposunou.

To je to, co můžete vidět všude okolo sebe. Pracovníci tráví čas nedůležitými anebo nepodstatnými aktivitami, a firma ztrácí obrat. Často vidím, jak se manažment snaží někde ušetřit desítky korun, ale špatnou efektivitou například u prodejců ztrácejí tisíce korun.

 

„Největší peníze, které ztrácíte, nejsou ty, které neutratíte, ale ty které nevyděláte.“

 

Pozornost, kterou vám vezme zbytečná záležitost, vám už nikdy nikdo nevrátí. Čas se nedá vrátit, nejen proto, že neexistuje, ale proto, že je to vaše pozornost a váš záměr, co vás dělá efektivními.

Jak tyto nadřazené informace předat pracovníkům? Jak to udělat, aby se na chodbě zbytečně nebavili o nepodstatných věcech? Řešení je vždy stejné:

Do té míry do jaké člověk věcem rozumí, do té míry je efektivní. Když můžete dělat věci hned, udělejte je. Protože tajemství efektivity se skrývá v rychlosti uzavírání záležitostí.

 

Pokud Vás zajímá konkrétně, jak můžete zefektivnit svůj pracovní den, a práci vašich podřízených,  pak se s vámi rád potkám na semináři >> EFEKTIVNÍ ŠÉF.

Během jednoho dne na semináři dostanete spoustu tipů, jak zefektivnit sebe, ale i pracovní procesy ve firmě. Je to praktický seminář, takže obratem to můžete hned dát následující den do praxe a vidět výsledky! 

Těšíme se na Vás

Majitel HCA Czechia - Martin Kolenička

Mgr. Martin Kolenička & tým HCA

  • 0 Komentářů

0 Komentáře

Vložit příspěvek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *