Brno, ČR    +420 543 211 321    Marketing HCABrno

Je opravdu nutné investovat do marketingu peníze?

Zhruba před rokem jsem dostal e-mail od jedné firmy, kde stálo, že hledají nové projekty. Tato firma se zabývala těsněním střech před deštěm a sněhem. Poznal jsem ji z minulosti, ale co bylo důležitější, měl jsem zkušenost s jejich starostlivostí o zákazníka, která nebyla právě nejlepší (raději se vyhnu slovu strašná).

Byl jsem jedním ze zákazníků, ke kterým se tento všeobecný e-mail dostal a z jistého důvodu mě tento zaujal více, než ostatní. Byl totiž poslaný přes Outlook, a z nějaké příčiny (zřejmě nedopatřením sekretářky) nebyla poslaná ve firmě skryté kopie. Takže adresy všech ostatních klientů byly rázem zveřejněné.

Jestli si myslíte, že problém byl v tom, že každý jim najednou mohl jejich zákazníky ukradnout, jste ve velkém omylu. Neuplynulo ani deset minut a stalo se to, co jsem očekával: jeden ze zákazníků napsal odpověď všem ostatním, kde velkým, tučným písmem stálo:
„Dávejte si na tuto firmu velký pozor, kašlou na vás a jejich práce je na nic! Sebrali moje peníze a práci ani nedokončili, a teď mi přes zimu zatéká střecha.“ Každý, včetně mě, tento e-mail dostal, a cítil jsem se zahanbený ve jménu majitele té firmy, i když jsme nikdy nebyli v nějakém spojení a nikdy jsem mu (na moje štěstí) nedodával nijaké služby ani konzultace.
Neuplynula ani minuta a přišla další odpověď, tentokrát od jedné paní: „Vaše slova jsou pravdivé, pracovali jsme s manželem na stavbě našeho domu a oni nám jen sebrali naše peníze a práci nedokončili,“ a během dalších sedmi minut se hrnula odpověď za odpovědí, až po jednu, která byla opravdu třešničkou na dortu: „Dobrý den, moje jméno je Jožko Mrkvička (vymyšlené), jsem reportérem pro New York Times a zjevně jsme narazili na skupinu podvodníků. Byli bychom v redakci rádi, pokud byste nám zaslali vaše osobní zážitky a zkušenosti s touto firmou.“

O měsíc později byla tato firma zmíněná ve velmi zahanbující reportáži ve veřejnoprávní televizi. To všechno kvůli jedné nevinné chybě sekretářky, která v podstatě předala celou moc nad firmou do rukou zákazníků, a v kombinaci se zlým produktem a strašnou starostlivostí o zákazníka byla tato firma do měsíce doslova vyhlazená.

Mějte jako první a nejdůležitější na paměti to, že nezáleží na tom, kolik peněz nebo energie investujete do marketingu – tím nejdůležitějším je, aby váš produkt byl hodnotný pro lidi,kteří si jej koupí.

penny skateboard nero | UGG Boots for Women | TRX Pas Cher.

Po druhé: Ujistěte se, že tam venku nemáte žádné nespokojené zákazníky.
Potřetí, a tady přichází ponaučení: zákazník, který o vaší firmě předtím nikdy v životě neslyšel, bude považovat tu první informaci, která se k němu dostane, za absolutně pravdivou! A to je vaše zodpovědnost! Vy musíte vybudovat váš imidž před existujícími, i potenciálními zákazníky.

Jsem si jistý, že ve vaší firmě se už nasbíralo mnoho referencí od spokojených zákazníků. Otázkou je, co s nimi? Jestli jste v tomto směru, jako mnozí ostatní majitelé, přehnaně skromní, děláte chybu!
Vy a jedině vy jste zodpovědní za imidž vaší firmy. Nebojte se požádat vaše zákazníky o napsání pozitivní reference, mnozí lidé to považují přímo za „důkaz“. Až je budete mít, dejte je na svoji stránku, zahrňte je do svého newsletteru, rozvěste po stěnách vaší firmy, a samozřejmě, podělte se o ně na Facebooku.

Takže, abych to zkrátil, můžete vyvolat revoluci – kladnou revoluci, která způsobí, že vaši zákazníci budou šťastní, že si vybrali právě vás, a noví zákazníci se budou dychtivě hrnout za vaším produktem. Život nám každý den ukazuje, že se to dá – tak se pusťte do toho, a vyvolejte revoluci, kterou vaše firma potřebuje!

Hodně štěstí!

Elad Hadar

  • 0 Komentářů

0 Komentáře

Vložit příspěvek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *