Brno, ČR    +420 543 211 321    Marketing HCABrno

Motivace zaměstnanců, která vám bude dávat smysl

Motivace zaměstnanců, která vám bude dávat smysl

Motivace zaměstnanců je věčné téma šéfů. Jak mám lidi motivovat?

Co jim mám dát, aby fungovali pořádně?

Jak to udělat, aby motivace zaměstnance byla dlouhodobá?

Proč mnoho lidí po jednom, dvou, nebo třech letech ztrácejí chuť do práce?

A naopak, jak je možné, že jsou lidi, kteří jsou i po patnácti letech stále motivovaní, aktivní a výkonní?
Když se díváme na motivaci, tak si musíme uvědomit, že motivace je vnitřní záležitost. Motivovat člověka z venku znamená dávat mu něco a doufat, že za tím půjde sám. To je ale ve skutečnosti iluze. Jestliže to zafunguje, tak jenom proto, že daný benefit se sladil s vnitřním motivem daného člověka.

 

Co je to motivace?

Když mluvíme o motivaci zaměstnanců, nebo o motivaci obecně, tak se dostáváme k slovíčku „motiv“, a proto je důležité toto slovíčko pochopit. Dali jste si někdy otázku, co to znamená? Motiv má jeden význam, který znamená předlohu, podle které se maluje obraz, nebo točí film. A je to důvod, proč někdo něco dělá. Motiv je v podstatě pohnutka, která dostává člověka do pohybu jakýmkoliv směrem. Není důležité, jestli je ten motiv dobrý, nebo špatný. To důležité je, že je to vnitřní impulz k pohybu. Takže když se budeme bavit o motivaci zaměstnanců, pak se bavíme o poznání vnitřních impulzů, respektive pohnutek k aktivitě.

 

Jak tedy motivovat vaše lidi?
Když manažer říká, že ten člověk vyhořel, nebo že ztratil motivaci, tak v podstatě říká, že neviděl, jak se ten vnitřní motiv toho člověka během měsíců, nebo let změnil.
Pravdou je, že manažer potřebuje poznat a porozumět tomu vnitřnímu motivu člověka směrem k produkci v jeho firmě. Protože pokud jej nezná, tak si ten člověk najde něco jiného v jeho životě. Začne se např. více věnovat jiným aktivitám mimo práci, kde bude vnitřně motivován, dokonce nadšený z jeho zahrádky, a tvořivým přístupem a vnitřní motivací tam bude dosahovat krásných výsledků.
Problém manažera je tedy v tom, že to nevidí. Protože se snaží „motivovat lidi“ různými benefity, penězi, a vidí, že to nezabírá. Je pravdou, že každý člověk od určité úrovně příjmů už peníze neřeší. Chce řešit to, co ho baví.
A to co nás baví je to, co nás vnitřně naplňuje. Je to jedno, co to je.  Je to vnitřní a to je základ motivace.

 

Pokud tedy chcete motivovat lidi tak, aby to mělo smysl, tak by váš hlavní smysl měl být v tom poznat vnitřní důvod, proč člověk dělá to, co dělá. A když poznáte palivo, na kterém daný člověk běží, doplňujte ho.

 

Tip pro vás:
Aby se vám člověk otevřel s vnitřní motivací, potřebuje důvěru, a ta se získává dobře na neformálních akcích.

 

Motivace k úspěchu

Mgr. Martin Kolenička

 

Líbí se Vám naše články, a rádi byste je měli vždy u sebe? Pak si objednejte knihu: „KLÚČ K ÚSPEŠNEJ FIRME“. Kniha je uceleným průřezem toho nejdůležitějšího z oblasti manažmentu a vedení firmy. Je sbírkou cenných zkušeností pracovníků Školy manažmentu HCA. Obsahuje jasně uchopitelné a hlavně v praxi použitené informace, které může kdokoliv použít na zlepšení svého podnikání.

Objednejte si knihu ► na eshopu PROBLÉMY NEEXISTUJÍ.

  • 0 Komentářů

0 Komentáře

Vložit příspěvek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *