Brno, ČR    +420 543 211 321    Marketing HCABrno

Komunikace všemi směry

Člověk či manažer ve skutečnosti k řízení svého života nebo business nepoužívá nic jiného než komunikaci. Management, prodej, marketing, PR, lidské zdroje, to vše jsou technologie založené na komunikaci.

Pozornost

Daleko lépe se vše chápe, když rozpoznáte, že zásadní, nejvíce funkční součástí komunikace je „pozornost“. Ve své knize „Problémy práce“ pan L. Ron Hubbard předkládá velice objevnou definici „práce“: Práce je „užití pozornosti a činnosti na lidi nebo předměty umístěné v prostoru“. Je tedy zjevné, že jakákoli činnost prováděná bez pozornosti vede vždy k problémům a nezodpovědnému robotismu. Jelikož práce je vždy použití energie (fyzické nebo mentální) k dosažení výsledku nebo produktu, pozornost je ZÁSADNÍ součást práce a komunikace.

Udržená pozornost se stává zájmem a „zájem“ je to, co skutečně umožňuje komunikaci. Pokud jste někdy mluvili s někým, kdo neměl zájem, ihned vidíte, že chybějící složkou této komunikace byla pozornost. Nedostatek pozornosti se okamžitě stává nedostatkem produkce, nedostatkem činnosti a úplnou příčinou jakéhokoli druhu chyby a nedorozumění.

 

Koordinace

Co je společnost? Firma? Tým? Rodina? Po pravdě se jedná o skupinu lidí spojenou společným účelem a komunikací. Musí tam být účel a nezbytná pozornost a zájem provádět potřebné činnosti, aby mohla dosáhnout svého účelu. Zde vstupuje velice delikátní předmět: „koordinace“. Proto je potřeba „interní a externí komunikace“ na prvotřídní úrovni: mrtvola v rakvi nemá žádnou dobrou komunikaci uvnitř ani mimo rakev!

Abychom byli efektivní a produktivní, koordinace vyžaduje vynikající „komunikační cyklus“. Předmět „komunikačního cyklu“ byl široce rozpracován panem L. Ronem Hubbardem, který také objevil „KOMUNIKAČNÍ VZOREC“ a všechny jeho části: schopnost zvládnout jakoukoli situaci či reakci, pozornost, záměr atd.

 

Interní komunikace

Proč se „interní komunikace“ může stát špatnou nebo negativní? Jednoduše proto, že lidé si nejsou schopni vyměňovat pozornost a zájem. A někdo by mohl říct: „Samozřejmě, jak si může člověk vyměňovat pozornost či zájem, když prochází nějakými osobními problémy?“

V pořádku, správná věc, kterou můžete udělat, je zeptat se toho člověka a zjistit, kde má uvázlou pozornost, a pomoci mu jeho pozornost uvolnit. Všichni jsme ale moc zaneprázdnění a nemáme na to čas, tak stále předstíráme, že máme tým. Ale upřímně, máme tým? Jak víme, že opravdu máme tým?

 

Jak zlepšit a zvýšit pozornost

Skutečně rozumíme tomu, co je „pozornost“, nebo je to stále „mlhavý předmět“, který se NETÝKÁ nás, naší práce, našeho zdraví a našeho blahobytu? Jak vlastně můžeme zlepšit a zvýšit pozornost? Jak můžeme skutečně zlepšit interní/externí komunikaci? Více slov? Více setkání se znuděnými ospalými lidmi okolo? Možná je čas skutečně objevit a porozumět „KOMUNIKAČNÍMU VZORCI“ a jeho použití na VŠECHNY aspekty života! Funguje to.

Pier Paderni
HCA Graduated Consultant

  • 0 Komentářů

0 Komentáře

Vložit příspěvek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *