Brno, ČR    +420 543 211 321    Marketing HCABrno

Velké firmy budují velcí lidé

Při plánování na další období se firmy zaměřují hlavně na obrat a často se zapomíná na to, že chceme mít taky dobré vztahy. To je důvod, proč někdy dobré vztahy na pracovišti chybí.

Úspěch firmy není jen její obrat, ale jsou to také vztahy, porozumění, kompetentnost a podobné věci, které se nedají vždycky měřit čísly. Právě s tímto souvisí velikost člověka na šéfovské pozici.

 

Čím vytváří dobrý šéf a dobrý pracovník svoji velikost?

Nejen tím, že dokáže vytvořit dobrý obrat, ale i tím, že dokáže vytvořit dobré vztahy.

Pokud chce člověk posunout firmu do nové úrovně, tzn. dostat ji na nový level, měl by začít právě u sebe. Ta velikost firmy se odehrává ve velikosti myšlenky, neboť velikost firmy odráží velikost skutečných, pravdivých myšlenek.

 

Proč jsou velcí lidé velikými lidmi?

Jeden den se rozhodli, že chtějí být velikými. A tím nemyslím, že si to přejí, tím myslím jejich skutečné rozhodnutí. Mnoho lidí by byli rádi velkými, ale takový nejsou, ne z důvodu, že by na to neměli schopnosti, ale hlavně proto, že prostředí, které je kolem nich, jim to nedovolí. Když vás bude někdo systematicky a pravidelně přesvědčovat, že jste malí, je velká pravděpodobnost, že malými i zůstanete. Když se tyto věci naučíte zvládat, můžete se stát velkými. Pokud vaše schopnosti komunikace nejsou tak obratné a nedokážete odvrátit negativní myšlenky prostředí, a je jedno, zda je to vaše manželka, společník nebo kamarádi, zůstanete tam, kde jste byli předtím.

 

Velikost začíná vašim rozhodnutím. Jak velký prostor chcete zabírat? Velikost začíná ochotou zvládat překážky, které vám brání být velkým. Velikost je vytrvalost. Jít za tím i navzdory divnosti a nebo zvláštnosti od mého okolí.

Proto se rozhodněte, jaký veliký chcete být. A rozhodněte se, jaké velké překážky jste ochotni překonávat. Protože s tím pak přichází štěstí a radost. Nuda člověka nikdy nikam neposunula, ale tvořivost přichází s velikostí překážek.

 

Takže až budete zase bilancovat a přemýšlet, kam se chcete  příště vydat, dívejte se také na to, co je třeba překonat. Dělejte to s radostí, chutí a vytvářejte více než jenom obrat.
Kompletní návod zazní na semináři: Strategický manažment.

 

Martin Kolenička

  • 0 Komentářů

0 Komentáře

Vložit příspěvek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *