Brno, ČR    +420 543 211 321    Marketing HCABrno

Výběr lidí: Dělejte to jako Steve Jobs!

Nedávno jsem dočetl velmi inspirativní knihu, „Tajemství inovací Steva Jobse“ („The Inovation Secrets of Steve Jobs“) od Carmine Gallo. Mohu Vám ji plně doporučit a chci se s Vámi podělit o několik zásad, kterých se Steve Jobs držel při budování jedné z nejúspěšnějších a nejuznávanějších firem na světě.
Dnešní úspěch společnosti Apple a reputace Steva Jobse, o kterém se mluví jako o nejbrilantnějším podnikateli dvacátého století, by se dali shrnout do jedné věty: on a jeho manažment nikdy nedělali kompromisy s požadavky na své zaměstnance. Avšak, požadovali často jiné kvality než většina ostatních firem. Když dobře analyzujete filozofii, které se Apple drží při výběru lidí, zjistíte, že si vybírají kandidáty podle následujících základních pravidel:

 

  • – Zaměření na vizi. Každý pracovník společnosti musí poznat vize vedení, porozumět jim a plně se s nimi ztotožnit, bránit je a žít podle nich každý den. Kandidáti, kteří tomuto nerozumějí, nejsou přijatí.

 

  • – Zaměření na inovaci. Steve Jobs stále zdůrazňoval, jak je důležité přijímat lidi, kteří jsou inovativní – ochotní vytvářet něco z ničeho. Kandidáti jsou vybíráni v prvním kole na základě jejich ochoty tvořit a až potom rozhodují jejich technické znalosti.

 

  • – Zaměření na budoucnost. Zaměstnanci Apple jsou v práci každý den poháněni vizí budoucnosti a rozumějí tomu, že ji svoji prací každý den vytvářejí. Vědí, jaká bude budoucnost trhu, neboť k ní svojími činy aktivně přispívají.

 

  • – Zaměření na vášeň. Prvním principem Steva Jobse bylo: „Dělejte to, co milujete“. Lidé jsou přijímaní proto, neboť milují produkt, firmu a jejich vizi. Kandidáti, kteří nemají dostatek vášnivé „lásky“ pro svoji práci a filozofii firmy nejsou přijímaní.

 

  • – Zaměření na přispívání. Sharon Aby pracovala jako manažer lidských zdrojů firmy Apple více jako tři roky. O své práci řekla toto: „Nechtěli jsme nikoho, kdo od nás odejde do důchodu se zlatými hodinkami. Chtěli jsme podnikatele, skutečné úspěšné lidi, kteří svoji práci odvozovali od toho, čím přispěli a co vytvořili, a ne od svého titulu či pozice.“

 

  • – Zaměření na oddanost. Více jako dvě třetiny všech zaměstnanců nejsou své práci plně oddaní. Manažment Apple si velmi váží oddaných pracovníků, neboť si uvědomují, že schopný tým se zápalem ke své práci je mimořádně cenný.

 

  • – Zaměření na dokonalost. Steve Jobs byl charakteristický svým perfekcionizmem. Jeho firma se snaží a inovuje do té doby, dokud jejich produkt není dokonalý. Tento přístup je očekávaný od všech jejich zaměstnanců.

Toto samozřejmě není úplný seznam, ale seznam schopností a daností, které se vyžadují od každého pracovníka, nejen od vrcholového manažmentu a nebo vysoce technicky náročných postů. Popřemýšlejte nad tím, jak by se vám tyto zásady podařilo předat do vaší firmy.
Budete jen natolik úspěšný, nakolik úspěšní budou vaši lidé a vaše firma a ochotní a schopní být. Neriskujte tedy a obklopte se oddanými, produktivními, čestnými a pracovitými lidmi, kteří budou sdílet vaši vášeň pro vítězství.

Autor: Patrick Valtin

  • 0 Komentářů

0 Komentáře

Vložit příspěvek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *